Budownictwo wczoraj i dzis : Ewolucja wind: zakwaterowanie dla Supertalla

Ping An Finance Center.
Windy KPF istnieją już od dłuższego czasu; może nie te, które wznoszą się do setek stóp w ciągu kilku sekund, ale prymitywni przodkowie tej technologii, często napędzani przez człowieka, rozwijali się już w III wpne.
Te wczesne platformy z napędem na koła i pasy zapewniały windę, która ostatecznie ewoluowała do pokoi wznoszących.
które pozwalają wieżowcom Supertall (powyżej 300 metrów) dominować na tle nieba w miastach na całym świecie.
Windy można zaliczyć do znacznych postępów w dziedzinie architektury i urbanistyki.
Ich wynalazek i rozwój umożliwiły budowę i zamieszkiwanie struktur, które widzimy dzisiaj.
Wieżowce Supertall stają się coraz bardziej powszechne, gdy miasta i architekci ścigają się na szczyt linii horyzontu, przesuwając się w głąb atmosfery.
Budynki te są wyzwaniami strukturalnymi, ponieważ inżynierowie muszą opracować technologie budowlane, które mogą wytrzymać siły wysokich wysokości i wysokich konstrukcji.
Ale co z praktyczną kwestią poruszania się po tych budynkach.
Co to oznacza dla transportu pionowego.
W jaki sposób windy muszą ewoluować, aby dostosować się do praktycznego wykorzystania tych struktur supertalowych.
Wczesna technologia windy niosła ze sobą wiele zagrożeń.
Układ przeciwwagi i koła pasowego nie posiadał mechanizmów bezpieczeństwa w przypadku pęknięcia pasów lub kabli przewożących samochody.
Pierwsze urządzenie bezpieczeństwa zostało zadebiutowane na Światowych Targach w Nowym Jorku przez Elizeusza Otisa w 1854 roku.
Ośmielił się być świadkiem, jak odcina się kabel podtrzymujący windę, tylko po to, by stwierdzić, że zamiast upuszczać, urządzenie bezpieczeństwa chwyciło platformę, inspirowanie zaufania do projektowania i użytkowania windy.
Ten wynalazek jest nadal w użyciu i sprawia, że windy są o wiele bezpieczniejsze, dzięki czemu 300-metrowy wzrost do góry jest nieco bezpieczniejszy.
Nawet przy tym rewolucyjnym urządzeniu technologia windy ewoluowała skokowo.
Lotte World Tower / KPF.
image by dbox branding & creative Otis jest obecnie inżynieryjnym sposobem na umieszczanie wież, takich jak Burdż Chalifa czy Wieża Królestwa, które wznoszą się ponad znak 300 metrów supertalla i można je nazwać megatall, wznosząc się ponad 600 metrów.
Dla Burj Otis opracował piętrową windę, komputerowo koordynowaną wysyłkę i kompaktowe windy, pasy, silniki i napędy, które zmniejszają wielkość maszynowni.
Ale głównym problemem jest ten sam mechanizm bezpieczeństwa i układ hamulcowy, który sprawił, że Otis jest tak popularną marką.
Wieża Królestwa.
Adrian Smith + Gordon Gill Architecture Jakie są rozważania dotyczące układu hamulcowego w windzie, która może pokonać nawet kilometr.
Spadający samochód z windą może przyspieszyć do 45 mil na godzinę i wyprodukować aż 572 stopnie Fahrenheita według Daryla Marvina, dyrektora ds.
Innowacji w Otis.
Mechanizm, który zatrzymuje ten swobodny spadek, musi wytrzymać ciepło wytwarzane przez jego przyspieszenie i być w stanie złapać spadek w czasie.
Otis ma wieżę testową, którą musi zmodernizować dla takich prędkości w wysokości jednego kilometra, aby przetestować różne opcje tego typu scenariuszy.
Rozwój tych zaprojektowanych cudów również przyspieszył rozwój technologii na znacznie mniejszą skalę.
Ale takie struktury supertalowe stanowią zachętę do rozwijania i testowania tych technologii.
Czy architekci wymyślają wyższe budynki, inżynierów w każdej branży.
jak miało to miejsce od stuleci.
zostaną zainspirowani do spełnienia tych celów.
Shanghai Tower.
Gensler przez Bloomberg
[przypisy: mrówka łomża, ekologiczne środki ochrony roślin, pustaki keramzytobetonowe ]

Powiązane tematy z artykułem: ekologiczne środki ochrony roślin mrówka łomża pustaki keramzytobetonowe